sayebandoor logo

انواع مختلف درب تمام اتوماتیک

دربهای تمام اتوماتیک: آنچه باید در مورد مشخصات و استانداردها بدانید

بسیاری از مشتریان Dash Door از انواع مختلف درب تمام اتوماتیک (Different types of fully automatic doors) و کاربردهای عمومی آنها آگاه هستند. ما اغلب آنرا مفید می بینیم؛ با این حال ، به مشتریانی که “تازه” دربهای تمام اتوماتیک را به مور داستفاده قرار می دهند اطلاعات زیررا نشان می دهند همانطور که کریستوفر جانسون از انجمن آمریکایی تولید کنندگان درب تمام اتوماتیک (AAADM) ارائه داده است. این یک آغاز خوب در “اصول اولیه” درب تمام اتوماتیک است.

قبل از مشخص کردن درب های تمام اتوماتیک برای هتل ، رستوران یا سایر برنامه های مربوط به میهمان نوازی ، باید درک درستی از انواع مختلف درب تمام اتوماتیک موجود و قوانین و استانداردهایی که برای شما و درب شما اعمال می شود داشته باشید.

هنگامی که دربهای تمام  اتوماتیک به درستی انتخاب ، نصب و نگهداری می شوند ، دسترسی استقبال ، راحت و ایمنی را فراهم می کنند که به مشتریان خود می گویند از آنها مراقبت کنید. برداشت اول اثری ماندگار است و درهای اتوماتیک به شما کمک می کنند تا احساس مثبتی به جا بگذارید.

استانداردهای انواع مختلف درب تمام اتوماتیک

استاندارد اصلی که به درب  تمام اتوماتیک عابر پیاده می پردازد ، استاندارد ملی آمریکا برای درب های عابر پیاده ، ANSI / BHMA A156.10 است. آخرین نسخه مورخ 2005 است. استاندارد ANSI A156

.10 جزئیات و مشخصات لازم را برای نصب فراهم می کند که به منظور ایجاد یک سیستم درب تمام اتوماتیک ایمن و با عملکرد مناسب طراحی شده است. به عنوان مثال ، استاندارد حاوی اطلاعاتی در مورد حداقل یا حداکثر ابعاد ، نیروهای پیشنهادی و چیدمان اجزای مختلف سیستم درب های با قدرت است.

اعضای انجمن تولید کنندگان درب تمام اتوماتیک آمریکا (AAADM) ، یک انجمن صنفی تولید کنندگان درب تمام اتوماتیک با قدرت ، این استاندارد را رعایت می کنند. AAADM برنامه ای را برای صدور گواهینامه های بازرس درب تمام اتوماتیک اجرا می کند.

در حالی که ANSI / BHMA A156.10 در مورد سیستم های درب اتوماتیک با قدرت کامل اعمال می شود ، یک استاندارد مربوطه ، ANSI / BHMA A156.19 ، استاندارد ملی آمریکا برای دستیار قدرت و درهای کار شده با انرژی کم ، اطلاعات مشابهی را برای سیستم های اپراتور کم مصرف ارائه می دهد.

علاوه بر استانداردهای ANSI A156.10 و A156.19 ، درک و آگاهی از استانداردها و کدهای زیر برای دربهی تمام اتوماتیک و کلیه سیستمهای دستیابی مهم است:

ANSI 117.1 ، برای ساختمان ها و تأسیسات – فراهم آوردن دسترسی و قابلیت استفاده برای افراد دارای معلولیت جسمی؛

کدهای مناسب ساختمان محلی ، مانند کد بین المللی ساختمان؛

کدهای آتش محلی

NFPA 101 ، قانون ایمنی زندگی انجمن ملی حفاظت از آتش ، و

قانون آمریکایی های دارای معلولیت.

قیمت انواع مختلف  درب های اتوماتیک

سه نوع اصلی درب اتوماتیک وجود دارد: چرخاندن ، کشویی و تاشو.

انواع مختلف دربهای تمام اتوماتیک کشویی

دربهای کشویی تمام اتوماتیک ترافیک دو طرفه مؤثر را فراهم می کند. دربهای کشویی به ویژگی ای مجهز شده اند که اجازه می دهد دربهای تمام اتوماتیک کشویی در هنگام اضطراری به بیرون در بیاید. این ویژگی که به عنوان “شکست” یا “breakaway” شناخته می شود ، واجد شرایط بودن آنها برای استفاده در مکان هایی است که به توانایی اضطراری اضطراری نیاز دارند.

دربهای تمام اتوماتیک کشویی در پیکربندی های مختلفی از جمله مدل های سنتی دو طرفه ، تک اسلاید و تلسکوپ ارائه می شوند. این درها به یک اتاق کشویی کافی احتیاج دارند که در آن می تواند درب حرکت کند. دربهای تمام اتوماتیک کشویی همیشه باید شامل سنسورهای مناسب یا تشک های کنترل و علائم ایمنی باشد.

انواع مختلف دربهای تمام  اتوماتیک چرخشی

به طور معمول ، هنگامی که یک درب چرخان تمام اتوماتیک است ، از دو درب استفاده می شود. یک درب به سمت داخل می چرخد ​​و دیگری درب به بیرون می چرخد. این امکان ترافیک دو طرفه را فراهم می کند.

تردد دو طرفه از طریق یک درب تمام اتوماتیک تک چرخ معمولاً توصیه نمی شود. استثنا یک عملگر نوسان کم مصرف است که نسبت به یک درب تمام اتوماتیک دارای ویژگی های متفاوتی است. بسیار مهم است که این نوع درها به خوبی مشخص شوند تا جهت حرکت را نشان دهند.

مناطق ایمنی درهای چرخان در بخش 8.1.2 ANSI A156.10 پوشانده شده است. برای سیستم های مختلف الزامات مختلفی وجود دارد. الزامات بستگی به ترکیب سنسورها و تشک های کنترلی دارد.

برای درب های چرخان اتوماتیک ، مانیتور سقفی و نصب درب دو نوع وجود دارد. هر کدام ویژگی های مختلفی دارند و اندازه و کارایی الگوی مختلف را قادر می سازند. درهای چرخان باید همیشه شامل ریل های راهنما ، سنسورها یا تشک های کنترل و علائم ایمنی باشد.

انواع مختلف درب تمام اتوماتیک تاشو

یک درب تاشو برای نصب حداقل به فضای کمتری احتیاج دارد ، اما فضای کافی برای درب روشن دارد. این امر باعث می شود وقتی فضای حداقل برای نصب را  داریم  این نوع درب به یک گزینه ارجح تبدیل شود. در صورت استفاده از درب به عنوان محل خروجی ، این درب ها باید دارای ویژگی نوسان اضطراری باشند.

درب های تمام اتوماتیک تاشو دارای دو یا چند صفحه جداگانه هستند. صفحه اول نوسان دارد و پانل دوم در یک راهنما اسلاید می شود ، در حالی که هر دو صفحه به شکل “V” می چرخند ، می توانند آن را بکشند.

دربهای تمام اتوماتیک تاشو  ممکن است شامل یک درب تاشو باشد که داخل یا خارج شود یا یک جفت درب که به طور همزمان در داخل یا خارج می شوند. مانند درب های در حال چرخش ، درهای تاشو همیشه باید شامل ریل های راهنما ، سنسورها یا تشک های کنترل و علائم ایمنی باشند.

این سنسورها می توانند تردد های مسیر را شناسایی و با فرمان دادن به مرکز کنترل درب توماتیک تاشو یا همان درب اتوماتیک اتوبوسی و پاسخ فرمان به سمت موتور درب اتوماتیک باعث باز و بسته شدن درب ها گردد .

کیفیت و حساسیت سنسورها بسیار مهم و اساسی در کیفیت و سرعت باز شدن درب ها دارد . سرعت باز و یا بسته شدن  دربها را می شود توسط مدار درب اتوماتیک افزایش و یا کاهش داد . مکانیزم درهای اتوماتیک تاشو نسبت به درب های تمام توماتیک اسلایدینگ کاملا متفاوت می باشد که تفاوت آن در نوع مکانیزم لتها و حرکت آنها بر روی ریل و راهنما می باشد .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.