sayebandoor logo

آموزش نصب درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک

اموزش نصب درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک(Euromatic Beta Automatic Door Arm)،این بخش از آموزشها فقط برای آشنایی همکاران و مصرف کننده عزیز با این نوع سیستم درب اتوماتیک بازویی است تا بداند دستگاهی را که قصد استفاده از آن را دارد و یا از آن استفاده میکند دارای چه قسمتهایی است و چگونه کار میکند و در بخش از درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک جه وظیفه ای را انجام میدهد و در مجموع این دستگاه دارای چه خصوصیاتی است و چگونه باید از آن استفاده کرد.

 معرفی بلوک ترمینالهای مدار درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک

بلوک ترمینال CON1 جهت تحریکات دستی و ورودی گیرنده های خارجی است به این معنا که اگر بخواهیم از دستگاه رسیور ریموت جانبی استفاده کنیم میتوانیم از این بلوک ترمینال جهت تغذیه برق و رله فرمان استفاده کنیم.

بلوک ترمینال CON2 این قسمت برای ورودی چشمیها است برای راه اندازی چشمیهای درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک از این بلوک ترمینال استفاده میکنیم به این صورت که برق تغذیه چشمی را از ترمینال منفی و مثبت گرفته و فرمان رله چشمی را به ترمینال GND و IR وصل میکنیم .

دیپ سوییچ

بلوک ترمینال CON3 که از ترمینالها در صورتی استفاده میشود که بخواهیم از لیمیت سوییچ در سیستم درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک استفاده کنیم . سیستک لیمیت سوییچ دارایسه رشته سیم است که یکی از آنها سیم مشترک یا COM و دو رشته دیگر سیمهای باز و بسته میباشد که سیم باز به ترمینال open و سیم بسته به ترمینال close متصل مشود .

بلوک ترمینال CON4 مربوط به اتصال قفل برقی میباشد که پس از نصب قفل برقی سیمهای مربوط به آن را مستقیما به این ترمینال متصل میکنیم . بلوک ترمینال CON5 مربوط به خروجی موتور 1 است که دارای سه ترمینال میباشد COM و open و close که com  مربوط به سیم مشترک بازوی درب اتوماتیک و open مربوط به کورس باز شدن و close مربوط به کورس بسته شدن بازوی درب اتوماتیک بتا یوروماتیک است که به آن وصل میکنیم .

بلوک ترمینال CON6 مربوط به خروجی موتور 2 است که همانند بلوک ترمینال قبلی بازوی درب اتوماتیک را به آن متصل میکنیم البته در هر دو بلوک ترمینال باید سیمهای خازن را به ترمینال open و close  متصل کنیم .

بلوک ترمینال CON7 در این مدار درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک برای خروجی لامپ فلاشر 220 ولت تعبیه شده است که سیمهای مربوط به فلاشر را به این قسمت وصل میکنیم .

بلوک ترمینال TR Input جهت ورودی برق 220 ولت ترانس است که برق 220 ولت را از مدار درب اتوماتیک به ورودی ترانس انتقال میدهد . بلوک ترمینال TR out مربوط به برق 12 ولت خروجی ترانس است که در واقع برق تغذیه فرمان مدار درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک را تامین میکند.

درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیکمدار درب اتوماتیک

المان F1 فیوز برق اصلی 220 ولت ورودی مدار است که با فیوزA 6 جریان مدار را تامین و محافظت میکند . المان F2 فیوز موتور 2 با جریان 3 آمپر جریان مورد نیاز موتور را تامین و موتور را در برابر اضافه جریان محافظت میکند .

المان F3 فیوز موتور 1 با جریان 3 آمپر جریان مورد نیاز موتور را تامین و موتور 1 را در برابر اضافه جریان محافظت میکند . المان A دکمه انتخاب منوی اصلی است که توسط آن میتوان وارد منوی اصلی مدار درب اتوماتیک شد.

المان B دکمه انتخاب زیر منوهای اصلی است با این کلید میتوان در هر قسمت از منوی اصلی وارد هرمنو شد و زیر منوی مربوط را انتخاب نمود . المان C دکمه ای برای افزایش یا تایید پارامترها میباشد .

المان D دکمه ای برای کاهش و منفی کردن پارامترها میباشد . پس از اینکه این منوها و المانهای مدار درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک را شناختیم با مشخصات فنی این دستگاه آشنا میشویم . ولتاژ کاری مدار و بازوهای درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک 220 ولت 50 هرتز است .

جریان مصرفی کل مدار و متعلقات به حدود 2 آمپر میرسد . توان مصرفی 280 وات و خازن مورد نیاز برای این دستگاه خازن 10 میکروفاراد است . حد محافظت دمایی این مدار و دستگاه 150 درجه سانتی گراد است این دستگاه دارای استاندارد IP 54 بوده که خود میتواند تضمین کیفیت مدار و بازوهای درب اتوماتیک بتا باشد .

حداکثر کشش 2800 نیوتن و سرعت چرخشی موتور2800 نیوتن متر میباشد . حداکثر طولی که هر بازو میتواند از جای خود تکان دهد 2.75 متر است و حداکثر وزن قابل تحمل برای جک بازویی درب اتوماتیک بتا یوروماتیک حدود 300 کیلو گرم است . ماکزیمم زاویه بازشو برای این بازو 110 درجه است .

در صورتی که بخواهیم جکها بدرستی کار کنند و طول عمر موتورها و خود مرکز بیشتر شود بایستی جکها طوری نصب شود که حداقل فشار به بازوها وارد گردد .

برنامه ریزی مرکز کنترل و مدار درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک به شرح زیر است

با فشردن هر بار دکمه A یکی از 6 گزینه زیر نمایش داده میشود

  • Standby beta control
  • Parameters
  • Radio
  • Default
  • Seq programming
  • Operation count

حالت اول کارکرد معمولی وبدون عیب و نقص دستگاه را نشان میدهد و در این حالت دستگاه آماده دریافت فرمان میباشد . در حالت دوم منوی اصلی دارای 21 زیر منو میباشد زمانی که روی این گزینه قرار داریم با فشردن دکمه B میتوانیم به زیر منوهای این بخش دسترسی داشته باشیم و از دکمه C جهت افزایش و از دکمه D جهت کاهش اعداد استفاده میکنیم . زمان کار موتور 1 در زیر منوی  m1 working time  قابل دسترس و تنظیم است و زمان کار موتور 2 در m2 working time  میشود تنظیم کرد .

و همچنین توان موتور 1 در زیر منوی m1 torque  و توان موتور 2 در m2 torque  قابل تنظیم خواهد بود .

مدت زمان حرکت آهسته بازوی درب اتوماتیک بتا یوروماتیک m1با زیر منوی m1 DEC time و زمان حرکت آهسته در بازوی درب اتوماتیک بتا یوروماتیک m2 با زیر منوی m2 DEC time

تنظیم میشود .اختلاف زمانی بین لنگه اول ودوم در مسیر بسته شدن توسط زیر منوی m closing delay و اختلاف زمانی بین باز شدن لنگه دوم و اول در مسیر باز شدن توسط زیر منوی m opening delay میتوانیم تنظیم کنیم .

زمان لازم جهت باز ماندن درب در حالت اتوماتیک بسته شدن یا همان بسته شدن خودکار در گزینه aut0 close delay میباشد . در صورت استفاده از قفل برقی میتوانید گزینه electro lock را فعال کنید گزینه lock pulse time برای فشار مضاعف و ضربه نهایی جک بازویی درب اتوماتیک است که  میتوان در اینجا آن را تنظیم نود .پس ازتنظیمات موتور درب اتوماتیک  میتوانید در گزینه save و با فشردن دکمه C تمامی برنامه ها را ذخیره کرد .

این برنامه های کابردی در این فرصت ارائه شد اگربه مورد دیگری هم در طول زمان نصب برخورد کردید و نیاز به راهنمایی بیشتر بود میتوانید از طربق کانالهای ارتباطی ما با ما در تماس باشید .

آموزش نصب درب اتوماتیک بازویی بتا یوروماتیک

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.