sayebandoor logo

راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا

راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا (Barrier Barrier boom leverage and beta) میپردازیم تا به سادگی بتوان در نگاه اول بخش عمده ای از مشخصات و کیفیت دستگاه راهبند را مشاهده و مقایسه کرد .

ولتاژ کاری راهبند بتا در بازه ولتاژی 220 ولت میباشد با توان مصرفی 90 وات است که از این لحاظ قدرت و توان خوبی برای  تعداد ترددهای متوسط محسوب میشود . تعداد تردد این  راهبند پارکینگ اهرمی میتواند تا 100 مرتبه پی در پی تکرار شود.

راهبند مکانیکی و اهرمی دارای موتور 2800 دور بر دقیقه است که بیانگر سرعت قانع کننده ای در سرعت باز شدن و سرعت بسته شدن میباشد .

مشخصات راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا 

محدوده دمای کارکرد مفید دستگاه راهبند اهرمی راهبند مکانیکی و بوم دار از منفی 25 تا مثبت 50 درجه سانتی گراد است که دمای کاری راهبند متناسب با وضعیت آب و هوایی کشور میباشد .

دستگاه راهبند اهرمی بوم دار توانایی این را دارد که بوم تا وزن 6.62 کیلوگرم را روی آن نصب کرد . بوم یا اهرم و یا دستک راهبند از جنس آلومینیوم با بیلیت 6063 میباشد و دارای برجستگیه و شیارهایی است که مقاومت آن را تامین میکند .

این بوم یا اهرم میتواند در مقاطع گرد و یا بیضی و یا چند وجهی باشد . بعضی از راهبند ها دارای بوم با قابلیت تلسکوپی میباشند که در طول های مختلف میتان از آن استفاده کرد و قابل تنظیم است از 3 تا متر و بعضی راهبند ها دارای اهرم 8 متری میباشند . زاویه باز شو بوم راهبند مکانیکی عموما 90 درجه است .

زمان باز شدن مسیر تردد توسط بوم راهبند برای بوم 4 تا 6 متری حدود 6 ثانیه است یعنی 6 ثانیه زمان طول میکشد تا مسیر تردد توسط اهرم راهبند به طور کامل باز شود . راهبند بتا دارای IP 44 است و دارای حفاظت محیطی عمومی . این بیانگر این است که در محیطی طبیعی و عمومی و دارای رطوبت پایین و گرد و غبار کم قابل استفاده و نصب است .

وزن کل راهبند بوم دار به همراه موتور و کابین و متعلقات همراه 66 کیلوگرم میباشد .

تنظیمات راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا

تنظیمات حدود عملکرد حرکت راهبند توسط لیمیت سوییچ های آهن ربایی و مکانیکی نصب شده بر روی دستگاه توسط شرکت سازنده کنترل می شود . این لیمیت سوییچ ها توسط شرکت تنظیم شده و نیازی به تنظیمات مجدد توسط کاربر ندارد و تنها در زمان نیاز اضطرار توسط نیروی ماهر و تخصصی تنظیمات آن میتواند انجام شود .

ین لیمیت سوییچ ها مسیر حرکت بوم راهبند را در مسیرافقی و عمودی تعیین میکند . راهبند اهرمی بتا در زمان قطع برق و یا مواقع ضروری توسط اهرمی دستی خلاص شده و بصورت دستیمیتوان آن را از وضعیت موجود خارج کرد میتوان بوم را باز و یا بسته کرد .

برای خلاص کردن راهبند باید ابتدا درب کابین راهبند را باز کرده و سپس  اهرم خلاص کن راهبند مکانیکی را که بر روی گیربکس متصل به موتور راهبند قرار دارد را کمی به سمت داخل فشار داده و به سمت راست میچرخانیم و حالا میتوان اهرم راهبند را با دست بالا و یا پایین آورد و ازراهبند بصورت دستی استفاده نمود و در مواقع ضروری مسیر ترد را باز کرد .

پس از نصب مکانیکی و تنظیمات ابتدایی دستگاه راهبند به بررسی راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا میپردازیم و سیم بندی مدار را معرفی میکنیم .

بر روی مدار قطعات و المانها توسط حروفی علامت گذاری شده است که آنها را اول شناسایی کرده و سپس به سیم بندی آن میپردازیم . T1 ترانس تغذیه F1 فیوز موتور 10 آمپر V1 کارت گیرنده ریموت J1 ترمینال تغذیه VR1 پتانسیومتر تنظیم زمان تاخیر  S1 دیپ سوییچ  فعال و غیر فعال کردن زمان تاخیر  J4 ترمینال کنترلی  J5 ترمینالهای حفاظتی .

در ترمینالهای J1 از سمت چپ 3 ترمینال اول مربوط به اتصال سیمهای موتور میباشد و سیمهای خازن به ترمینال اول و سوم تصل می شود ترمینال چهارم مربوط به سیم ارت است که جهت حفاظت از نشتی جریان کاربرد دارد .

ترمینال شش و هفت برای متصل کردن سیم چراغ قرمز و شش و هشت برای متصل کردن سیم چراغ سبز میباشد . ترمینالهای J5 از چپ اول و دوم و سوم مربوط به نصب میکروسوییچ که از این سه ترمینال ترمینال دوم برای اتصال سیم مشترک بوده و ترمینال اول برای حد باز و ترمینال سوم برای حد بسته میباشد .

ترمینال 5 و 6 برای اتصال سیمهای چشمی فتوسل است که در زمانی که از فتوسل استفاده نمیکنیم این دو ترمینال باید جمپر شوند . ترمینالهای J4 مربوط به اتصال دستگاههای اکسس کنترل و کلید دستی یا همان کلید نگهبانی است .

در مدار راهبند بتا در این ترمینالها ترمینال اول از سمت چپ مربوط به اتصال سیم فرمان اکسس و ترمینال دوم برای سوییچ بسته و ترمینال سوم مربوط به استوپ و ترمینال چهارم برای اتصال سوییچ باز میباشد .

در مدار راهبند بتا دو عدد دی سوییچ وجود دارد که دیپ سوییچ اول برای فعال کردن زمان بسته شدن اتوماتیک و دیپ سوییچ دوم برای فعال کردن و یا غیر فعال کردن فلاشر میباشد که هر دو دیپ سوییچ در حالت ON فعال و در حالت OFF غیر فعال می باشد .

ریموت راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا

روش کد دادن ریموت در مدار راهبند اهرمی و راهبند بوم دار بتا بتا به این ترتیب است که در ابتدا دکمه لرن را برای لحظه ای فشار داده تا چراغ قرمز روشن شود سپس دکمه ای از ریموت را که میخواهیم از آن استفاده کنیم را فشرده در این لحظه چراغ برای لحظه ای شروع به چشمک زدن میکند و خاموش می شود اکنون ریوت کد گرفته و آماده استفاده است .

و همچنین برای پاک کردن تمامی ریموتها از حافظه مدار راهبند به این شکل است که دکمه لرن روی مدار را فشرده تا چراع روی پنل روشن شود و سپس خاموش شود پس از خاموش شدن چراغ روی پنل مدار تمامی ریموتهای قبلی پاک شده و دیگر هیچ کدام از ریموتهای قبلی کار نمیکنند .

اکنون با توجه به موارد ذکر شده و آموزش داده شده در بالا تا حد زیادی با این سیستم مدار راهبند و تنظیمات آشنا شدید و امیدوارم بتوانید از آن استفاده نمایید .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.