sayebandoor logo

درب اتوماتیک کوئیک

مدار کنترل درب اتوماتیک کوئیک (Automatic Quick Door)با طراحی منحصر به فرد با کاربری ساده و کاربردی دارای قطعاتی با جدیدترین تکنولوژی از نوع SMD می باشد . این محصول از نرم افزار هوشمند بهره می برد و اشتباهات غیر عمد کاربر و نصاب را ایمن میکند .

بر روی مرکز کنترل در اتوماتیک می توان 200 عدد ریموت لرنینگ کد دهی کرد با قابلیت حذف کلی و یا تک به تک امکان پذیر است . ریموت پس از ست شدن با این مرکز کنترل درب اتوماتیک قادر به انجام عملیات تردد یکطرفه دو طرفه اتوماتیک قفل دائم باز می باشد .

قابلیتهای درب اتوماتیک کوئیک

این مدار درب اتوماتیک قابلیت نصب قفلهای مکانیکی لابل دائم کار و لحظه ای و یا موتورهای اینترلاک را دارد . مدار درب اتوماتیک با طراحی سخت افزاری خاص قابلیت راه اندازی و ست شدن با انواع موتورهای براش مانند موتور دانکر و موتور کورماس و … را با ولتاژهای 24 و 30 ولت را دارد .

پشتیبانی و شناسایی انکودرهای RE20 و RE30 با تعداد پالس 50 و 100 و 200 از قابلیت های دیگر این مدار درب اتوماتیک است . در مدار کنترل باکس کوئیک از استابلایزر داخلی استفاده شده است که نوسانات احتمالی برق شهری را تشخیص داده و سیستم در توماتیک را متوقف می کند و پس از رفع نقص مجدد به صورت اتوماتیک شروع به کار میکند .

اجزا درب اتوماتیک کوییک

مدار درب اتوماتک کوییک دارای قاب و پوشش فلزی می باشد و در مقابل ضربه بسیار مقاوم است . این مدار دارای ورودی اکسس به مدار می باشد که می توان اکسس کنترل های متفاوت را جهت کنترل تردد به مدار متصل کرد .

مدار مجهز به سیستم قفل موتور بوده با قدرت فوق العاده جهت جلوگیری از باز شدن درب و حرکت معکوس در حالت اتوماتیک و قفل می باشد . دارای پارامترهای حرفه ای دیجیتال می باشد و همچنین دارای ورودی باطری بک آپ با مدار شارژ سرخود می باشد . پس از بررسی مدار درب اتوماتیک کوئیک به برنامه مدار کنترل باکس درب اتوماتیک می پردازیم.

نحوه ورود به منو مدار درب اتوماتیک کوئیک

برای ورود به منوی مدار درب اتوماتیک باید ابتدا به مدت 3 ثانیه دکمه منو را نگه داریم تا وارد منو شویم پس از ورود به منو پارامترهای تنظیمات را مشاهده میکنیم .

در پارامترهای مشاهده شده برای تنظیم سرعت باز شدن گزینه 01 را داریم که از 10 تا 27 قابل تغییر است و پیش قرض کارخانه ای آن 18 می باشد . گزینه 02 سرعت آهسته درب در باز شدن را تعیین می کند و از 15 تا 40 قابل تغییر است اما پیش فرض بر روی عدد 17 تنظیم شده است .

در منوی 03 میتوان سرعت بسته شدن درب اتوماتیک را تنظیم کرد این منو از 10 تا 26 قابلیت تنظیم دارد که تنظیمات کارخانه ای آن بر روی عدد 17 می باشد . در منوی 04 سرعت آهسته در بسته شدن را میتوان تنظیم کرد . این منو در اعداد 15 تا 40 قابل تغییر است و عدد تنظیمی آن  بروی 17 می باشد .

برای تنظیم سرعت حرکت آهسته درب اتوماتیک میتوان از منوی 05 اقدام کرد اعداد تنظیمی از 0 تا 10 می باشد که عدد کارخانه عدد 2 می باشد . منوی 06 برای تنظیم زمان انتظار در حالت اتوماتیک میباشد واز 1 تا 5 قابل تنظیم است اما عدد پیش فرض عدد 2 می باشد .

در منوی 07 میتوان میزان باز شوی نیمه باز را تنظیم کرد که از 40 درصد تا 80 درصد قابل تنظیم خواهد بود اما میزان تنظیمی پسش فرض عدد 50 درصد است . تعیین جهت حرکت موتور را می شود از منوی 08 تنظیم کرد اگر عدد مورد نظر 0 باشد موتور در جهت راست و استاندارد کارخانه ای حرکت میکند و اگر عدد تنظیمی 1 باشد موتور در جهت معکوس حرکت خواهد کرد .

در منوی 09 میتوان نوع قفل مکانیکی را اعم از قفل لابل دائم کار و یا قفل مگنتی با کارکرد لحظه ای میتوان انتخاب کرد که این خود بستگی به استفاده هر یک از این قفلها در مدار درب اتوماتیک دارد .

منوی PA کارکرد قفل مکانیکی را معکوس کرده که معمولا برای قفلهای لابل دائم کار کاربرد دارد که در حالت قفل برق دائما در مدار وصل باشد و یا در حالت غیر قفل برقدر مدار وجود داشته باشد .

در منوی Pb میتوان قدرت موتور در اتوماتیک را کم و یا زیاد نمود قدرت تنظیمی عدد 8 است که از 5 تا 30 قابل تغییر می باشد . با منوی PC میتوان سرعت کورس گیری را تنظیم کرد که از 2 تا 10 یکی از اعداد را میتوان تعیین کرد و تنظیمات کارخانه ای آن عدد 2 می باشد .

Pd مربوط به فعال و غیر فعال کردن قفل موتور است که در برابر حرکت معکوس که بر اثر فشار خارجی ایجاد می شود مقاومت نموده و باعث عدم باز شدن در می گردد این منو اگر 0 باشد قفل موتور غیر فعال و اگر 1 باشد قفل موتور فعال خواهد بود .

در منوی PF می شود حسگر برخورد با مانع مدار درب اتوماتیک فعال و یا غیر فعال می شود در صورتی که عدد انتخابی 0 باشد غیر فعال و در صورتی که عدد انتخابی 1 باشد فعال خواهد بود به این معنی که زمانی که مانعی بین مسیر حرکت در قرار داشته باشد مدار تشخیص داده و حرکت خود را معکوس می کند و PH سرعت برگشت پذیری را تعیین میکند که از 1 تا 7 قابل تنظیم و تغییر است .

نحوه ست کردن ریموت مدار درب اتوماتیک کوئیک

نحوه ست کردن ریموت در این مدار درب اتوماتیک به این صورت است که کلید DOWN را از روی برد به مدت 1ثانیه نگه داشته تا کلمه LERN بر روی نمایشگر ظاهر شود سپس دکمه را رها کرده و کلید ریموت را می زنیم تا نمایشگر چشمک بزند که به معنی ست شدن ریموت است . روش پاک کردن ریموتهای ست شده به این شکل است که کلید DOWN را 15 ثانیه نگه داشته تا CLLR ظاهر شود سپس کلید را رها کرده و ریموتها پاک شده اند .

اکنون کلید های ریموت هر یک به شکل  زیر کار می کنند کلید A وضعیت اتوماتیک کلید C وضعیت قفل  کلید B وضعیت دائم باز کلید D در صورتی که یک مرتبه فشار دهیم وضعیت یکطرفه و در صورتی که به مدت 3 ثانیه نگه داریم وضعیت نیمه باز شو و جهت خروج از وضعیت نیمه باز شو مجدد به مدت 3 ثانیه کلید را نگه می داریم .

و در صورتی که کلید A و B را همزمان فشار دهیم درب اتوماتیک کوییک شروع به کورس گیری مجدد میکند .

در این مدار درب اتوماتیک کدهای خطای دستگاه به صورت دیجیتال و اتوماتیک نمایش داده می شود . کد خطای07 عدم وجود پالس انکودر را نشان می دهد که باید کابل و انکودر موتور را چک کنیم .

کد خطای 09 مربوط به اتصال برق شهری می باشد که باید کابل ورودی برق را چک کنید . کد خطای 11 مربوط به خرابی موتور و کابل کوتور و یا انکودر و سوکت موتور است که باید بررسی شود .

در صورتی که بیش از 6 مرتبه درب در حین بسته شدن مانعی حس کند کد خطای 12 نمایش داده می شود و پس از برطرف شدن مانع این خطااز بین می رود .

زمانی که موتور بار اضافی را تحکل میکند و یا به عبارتی دچار اضافه بار می شود کد خطای 10 برای آن نمایش داده می شود . کد خطای 04 مربوط به خرابی موتور است که باید سیمهای موتور و یا خرابی موتور بررسی شود . کد خطای 03 مربوط به تغذیه سنسورها است اتصال در سیمهای چشمی داخلی و بیرونی خرابی چشمها و ولتاژ کمتر از 20 ولت میتواند باعث این خطا باشد .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.