sayebandoor logo

نحوه تنظیم درب اتوماتیک

تنظیم  درب اتوماتیک هنری است که نیاز به دانش، صبر و توانایی بالا و پایین رفتن چندین بار از نردبان دارد، اما با این ویژگی ها و آچار، کلید شش گوش یا پیچ گوشتی مناسب، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

این مقاله در وهله اول در مورد درب های سطحی است، اما ایده های اینجا را می توان برای انواع دیگر درب ها نیز به کار برد. بیشتر تنظیمات با باز و بسته کردن شیرهای هیدرولیک انجام می شود. وقتی نوبت به چرخاندن پیچ‌هایی می‌رسد که این سوپاپ‌ها را کار می‌کنند، کمی راه زیادی را پیش می‌برد.

چگونه می توانم بازو را سریعتر (یا کندتر) بچرخانم؟

چرخش پنج درجه ای می تواند سرعت بسته شدن را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش دهد.

نحوه تنظیم درب اتوماتیک

نحوه کار بستن درب اتوماتیک

درب بسته یک وسیله مکانیکی است که برای بسته شدن درب به آرامی اما به اندازه کافی محکم برای چفت شدن طراحی شده است. این کار را با استفاده از کشش فنر تعدیل شده توسط سیال هیدرولیک انجام می دهد.

 هنگامی که کاربر در را باز می کند، سیال هیدرولیک از یک مخزن به مخزن دیگر عبور می کند. همانطور که فنر دوباره در را فشار می دهد، سیال هیدرولیک از طریق یک سری دریچه که سرعت را کنترل می کند به مخزن قبلی باز می گردد.

تصویر بالا اثرات کنترل‌های تنظیم هیدرولیک رایج موجود در اکثر بسته‌کننده‌های درجه تجاری درب را نشان می‌دهد. کنترل سرعت چرخش و سرعت قفل کنترل سرعت بسته شدن در.

 بسیاری از بسته‌کننده‌ها دارای یک کنترل هیدرولیک برای بازرسی عقب هستند که چند اینچ آخر باز شدن در را کنترل می‌کند تا از برخورد درب به دیوار مجاور جلوگیری کند.

  • تنظیم سرعت چرخش سرعت بسته شدن درب را از باز بودن کامل تا حدود پنج درجه بسته شدن کنترل می کند.
  • تنظیم سرعت قفل سرعت بسته شدن درب را برای چند اینچ آخر کنترل می کند.
  • تنظیم برگشت چک میزان مقاومت در برابر باز کردن درب را از نقطه انتخاب شده کنترل می کند.

تصویر زیر انواع شیرهای کنترل هیدرولیک را نشان می دهد. اینها ممکن است در پیکربندی‌های زیادی قرار داشته باشند، اما معمولاً کنترل برگشتی را می‌بینید که تا حدودی دور از کنترل‌های سرعت قفل و سرعت چرخش قرار دارد.

همچنین بسته‌کننده‌های درب مجهز به دریچه اضافی برای عملکرد تاخیری وجود دارد. بسته‌کننده‌های تاخیری در را برای مدت طولانی‌تری باز نگه می‌دارند تا افراد دارای معلولیت زمان بیشتری برای عبور از درب داشته باشند.