sayebandoor logo

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا (Beta Glass Automatic Door Operator Manufacturing) همانند بقیه مدارات درب اتوماتیک شیشه ای دارای مشخصات و ویژگیهایی است و البته معایب و ضعفهایی .که در ادامه به بعضی از آنها اشاره میکنیم و مورد بررسی قرار میدهیم .

ویژگیهای اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا

این اپراتور دارای مدار شارژ حرفه ای جهت باطری پشتیبان است

امکان تعریف رمز عبور برای کاربر را محیا میسازد که در موارد ضروری مورد استفاده قرار گیرد .

این مرکز کنترل درب اتوماتیک شیشه ای دارای عملکرد دو سرعته بوده تا درابتدا و انتها ی کورس کاری با سرعت نرم حرکت خود را آغاز و به پایان برساند .

برنامه ریزی مدار کنترل اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا

برنامه ریزی مدار کنترل درب اتوماتیک شیشه ای بوسیله المانهایی و البته بصورت تمام دیجیتال به همراه صفحه نمایشگر LCD صورت میگیرد .

این مدار درب اتوماتیک شیشه ای دارای حسگر برخورد با مانع میباشد تا در زمن برخورد با مانع حرکت موتور برعکس شده و تغییر میکند تا از صدمه خوردن به درب و مانع جلوگیری شود.

این مرکز کنترل درب اتوماتیک شیشه ای این قابلیت را دارد تا کاربر بتواند زبان مورد نیاز خود را از فارسی و انگلیسی انتخاب نموده و راحتتر بتواند با دستگاه کار کند .

تغذیه ورودی 220 ولت از دیگر ویژگیهای کنترل باکس درب اتوماتیک بتا است .

کنترل باکس اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا 

کنترل باکس و موتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا دارای مشخصات فنی قابل قبولی بوده که این از محاسن این درب اتوماتیک است و خواسته مصرف کننده را تا حد خیلی زیادی برآورده میکند .

این درب اتوماتیک میتواند وزنی برابر 120 کیلوگرم را در سیستم تک لت و وزن 200 کیلو گرم در سیستم دو لت تحمل نماید . سرعت باز شدن درب اتوماتیک در تک لت و دو لت از 150 تا 500 میلی متر بر ثانیه و در بسته شدن از 100 تا 400 میلی متر بر ثانیه میتواند متغیر باشد . زمان باز ماندن درب در زمان باز شدن از 0 تا 30ثانیه قابل تنظیم است .

این سیستم از درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطع برق و استفاده دستی نیرویی حدود 35 نیوتن و 42 نیوتن نیاز دارد تا لتهای شیشه ای از هم باز و بسته شوند که این عمل توسط کاربر و یا مصرف کننده انجام میشود .

موتور اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا

موتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا از نوع براشلس بوده و دارای ولتاژ 24 ولت DC  با توان 55 وات است و دمای کاری مجاز این موتور بین منفی 10 و مثبت 50 میباشد .

مراحل نصب اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا 

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای بتا مختصرا به شرح یر است

مشخص کردن محل نصب و نصب زیرساخت و آهن کشی

ساخت درب شیشه ای و لتهای ثابت و متحرک

نصب پروفیل اصلی و متعلقات و همچنین نصب لتهای ثابت و متحرک

سیم بندی و بررسی مجدد نصب و چک کردن عملکرد سیستم اجرا شده .

جزئیات نصب اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بتا 

موتور را طوری بگیرید که سیمهای موتور به سمت جلو باشد موتور را در شیار بالا جا بزنید سپس آن را به سمت شیار پایین بکشید موتور را به سمت راست و انتهای پروفیل هدایت کنید پیچها را توسط پیچ کوشتی محکم کنید.

برای بستن مدار درب اتوماتیک شیشه ای باید ابتدا باید کنترل باکس را در شیار بالا جا بزنید سپس آن را به سمت شیار پایین بکشید سپس آن را به سمت راست ببرید تا جایی که سیم موتور به کانکتور برسد و با پیچ کوشتی سفت کنید .

بستن فولی هرز گرد همانند دیگر قطعات میباشد اول هرزگرد را در شیار بالا جا میزنیم بعد آن را به سمت شیار پایین بکشید هنگام بستن هرزگرد دقت کنید که پیچهای اصلی آن محکم روی شاسی نصب شود تا هنگام کشش تسمه و سنگینی لتهای متحرک از جای خود خارج نشده و ریگلاژ آن بهم نخورد .

پیچهای استپر را شل کنید و استپر را در جای خود قرار دهید دقت کنید که استپر باید جایی قرار بگیرد که لتهای متحرک در انتهای کورس باز شدن قرار گرفته باشند . از پیچ و مهره های موجود در بسته بندی برای نصب هنگرها و قرقره ها در محل مناسب روی لتهای متحرک استفاده میکنیم گیره نگهدارنده پیچهای قرقره را شل کنید و لتها را روی مقطع ریل قرار دهید و سپس پیچهای نگهدارنده را دوباره به جای اول برگردانده و سفت کنید تالتها از جایی خود خارج نشوند .

در صورتی که بین لتها فاصله ای ناخواسته دیده شد میتوانید توسط پیچهای ریگلاژ آن را تنظیم کنید .پیچها را محکم کرده و مطمئن شوید همه پیچها محکم و قطعا ت در جای خود بخوبی قرار گرفته اند .

تسمه را از دور فولی موتور و هرزگرد رد کرده و دو سر آن را روی یکی از پایه های تسمه گیر قرقره میبندیم پس از بستن لتها را در جهت بسته شدن به هم نزدیک کرده تا به هم برسند سپس تسمه گیر دیگر را که روی قرقره درب دوم قرار دارد در جای خود میبندیم اکنون با کشیدن یکی از لتها هر دو لت در جهت مخالف حرکت میکنند اکنون قطعات و مونتاژ مکانیکی درب اتوماتیک شیشه ای بتا به پایان رسیده است و زمان سیم بندی و نصب کانکتورها است .

سوکت تغذیه را به کانکتور مربوطه که کانکتوری است با شش خانه که دو خانه بالا داری پین است وصل میکنیم . سوکت موتور را به کانکتور 9 خانه که از دیگر کانکتورها متفاوت است وصل میکنیم . در صورتی که از باطری پشتیبان استفاده میکنید سوکت آن را میتوانید به کانکتور دو تایی که در زیر تغذیه وجود دارد متصل کنید .

تا این لحظه سیستم مکانیکی و اتصالات و سیم بندیهای اصلی درب اتوماتیک شیشه ای انجام شده است و میپردازیم به سیم بندی مدار فرمان و چشمیهای درب اتوماتیک شیشه ای بتا که در زیر توضیحات کامل داده میشود .

بلوک ترمینال انتهای کنترل باکس از ردبف پایین شماره یک شروع شده تا شماره 8 و بلوک ترمینال بالایی از شماره 9  شروع و تا 16 که ترمینال بالایی است ادامه دارد .

ترمینالهای 1و 2 و 9 و 12 و 13 ترمینالهای مشترک یا همان GND است که برای استفاده سیمهای مشترک و تحریک فرمان از آن استفاده می شودترمینال شماره 3 برای اتصال سیم برق قفل برقی است که در صورت استفاده از قفل برقی سیم قفل به ترمینال 2 و 3 متصل میشود .

ترمینال شماره 4 مربوط به فرمان رادار داخلی میباشد و ترمینال شماره 5 مربوط به فرمان رادار بیرونی . ترمینال شماره 6 برای فرمان دستی و نصب کلید یا سلکتور فرمان خارجی از آن استفاده می شود . ترمینال 7 برای نصب فرمان فتوسل مورد استفاده قرار میگیرد .

ترمینال شماره 8 مربوط به خروج اضطراری است که در صورت قفل بودن درب اتوماتیک شیشه ای این ترمینال باز هم فرمان پذیر خواهد بود و در صورت ارسال فرمان از جانب کاربر قفل باز شده و درب ها باز میشوند و خروج اضطراری انجام می شود .

ترمینال 10 دارای برق 24 ولت است که تغذیه چشمها و فتوسل را میتوانیم از آن استفاده کنیم و ترمینال شماره 11 دارای برق 12 ولت است که در صورت استفاده از لوازم جانبی 12 ولت تغذیه آن را تامین میکنیم . ترمینالهای 14 و 15 و 16 در این کنترل باکس بدون استفاده هستند .

اکنون نوبت روشن کردن دستگاه وراه اندازی آن است که با وصل کردن برق به دستگاه کنترل باکس درب اتوماتیک به صورت خودکار برنامه اولیه تنظیم کرده و درب آماده کار می شود اما در صورتی که نیاز به تغییر برنامه تنظیمی باشد میتوانیم از قسمت منوی مرکز کنترل تنظیمات را بصورت دستی تغییر داد و ذخیره کرد.

دکمه A دکمه تعویض کلی منوها است که با هر بار فشار دادن آن یکی از گزینه های زیر نمایش داده میشود

  • Stand by 2- parameters 3-remote  4-default  5-language  6-passcode

Stand by در حالت کارکرد معمولی و بدون نقص مرکز را نشان میدهد و در این حالت دستگاه آماده دریافت فرمان است . در منوی پارامترها چندین گزینه وجود دارد که توسط دکمه B میشود زیر منوها را انتخاب کنیم .

opening side جهت کار کرد موتور را تعیین میکند که موتور چپگرد یا راستگرد باشد . opening speed سرعت باز شدن را تنظیم میکند . closing speed  سرعت بسته شدن درب اتوماتیک شیه ای را تنظیم میکند .

closed trust  نیروی اعمال شده به موتور است در زمان بسته بودن درب جهت بسته نگه داشتن لتها . opening rampup شتاب شروع حرکت موتور در زمان باز شدن است . closing rampup شتاب شروع حرکت موتور ر زمان بسته شدن است . open brake ramp محدوده شروع حرکت نرم در هنگم باز شدن میباشد . close brake ramp

تعیین محدوده حرکت آهسته در زمان بسته شدن . partial open  مقدار باز شدن لتها در حالت زمستانه را تعیین میکند . در صورتی که گزینه night mode فعال باشد در صورتی که از قفل برقی استفاده کنید پس از هربار باز و بسته شدن درب اتوماتیک قفل مکانیکی عمل کرده و درب قفل میشود .

pause time زمان بسته شدن اتوماتیک را در هنگام باز شدن تعیین میکند . motor lock این وضعیت اگر در منو فعال باشد هنگامی که درب کاملا بسته شده اگر نیرویی در جهت باز شدن به درب وارد شود سیستم اعمال فشار خارجی را تشخیص داده موتور را قفل کرده و به هیچ عنوان درب باز نخواهد شد .و در پایان این منوی کاربردی را با گزینه save تمام گزینه ها را ذخیره میکنیم .

برای کد دادن ریموت و پاک کردن آنها استفاده میکنیم در منوی learn new remote میتوانیم با فشردن دکمه ای از ریموت و فشار دادن دکمه C میتوان ریموت اضاف کرد .

در منوی erase all remotes  و فشردن دکمه C  تمامی ریموتهای موجود پاک میشوند . در حالت default  اگر دکمه C  فشار دهیم تمامی تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای به حالت اولیه کارخانه برمیگردد .

برای تنظیم رمز کاربری در منوی passcode با فشردن دکمه C میتوانید رمز مورد نظر را وارد کنید و سپس رمز جدید را تکرار میکنید تا رمز تایید شده و ذخیره گردد.ضمنا جهت وارد نمودن عدد از دکمه  B استفاده میکنید با یک بار فشردن دکمه B عدد 1 و به ازای هر بار فشردن این دکمه یک رقم به رقم قبلی اضافه خواهد شد .

امیدوارم در مقاله بالا توانسته باشیم آموزش کافی را برای شما قرار دهیم .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.