sayebandoor logo

نحوه تعیین و نصب درب های اتوماتیک

نحوه تعیین و نصب درب های اتوماتیک

اپراتورهای اتوماتیک درب های چرخشی کم مصرف، انطباق ADA یا راحتی کاربر را فراهم می کنند و در پیکربندی های خروجی تک، جفت یا دوگانه ارائه می شوند.

بررسی میدانی(بررسی های قبل از نصب درب اتوماتیک)

بررسی میدانی گام مهمی در این فرآیند است، زیرا پس از امضای قرارداد، ارائه یک سیستم کامل اپراتور درب کار بر عهده شما خواهد بود. بسیاری از تولیدکنندگان اپراتور درب منابع آنلاینی را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند سؤالات درست را بپرسید و بنابراین درب و لوازم جانبی مناسب را سفارش دهید.

در حین انجام نظرسنجی، به اطلاعات زیر توجه داشته باشید و با گوشی خود عکس های زیادی از سایت بگیرید تا مجبور نباشید برای جزئیاتی که نادیده گرفته اید به سایت برگردید. این موارد با نظرسنجی برای یک اپراتور نوسان کم انرژی پیشنهاد می شوند. اطلاعات اضافی برای هر نوع نصب دیگری مورد نیاز است. این حقایق باید برای هر دری ذکر شود.

آیا آنها درب ضد حریق هستند؟

آیا درب ها در شرایط کار عالی هستند؟ آیا آنها توسط AHJ مورد بازرسی و تایید قرار گرفته اند؟

به وضعیت لولاها و آستانه توجه کنید. اگر درب ها به آرامی باز و بسته نشوند، راه اندازی اپراتور درب با مشکل مواجه خواهد شد. (روی درهای آسیب دیده یا مشکوک نصب نکنید؛ چرا پیشنهادی برای تعمیرات مورد نیاز مشتری خود ارائه نمی کنید؟)

آیا وضعیت باد یا انباشتگی در دهانه وجود دارد؟  

درب تکی یا جفتی؟

بیش از یک جفت (دهلیز)؟

تاب خوردن

مواد درب؛ مواد قاب؛ رنگ؟

عرض و ارتفاع درب

نصب فشاری یا کششی؟

عمق بین صفحه قاب (سطحی که بدنه اپراتور در روی آن نصب می شود) و سطح درب (سطحی که بازوی اپراتور در روی آن نصب می شود) به خاطر داشته باشید که اپراتور درب نسبتاً سنگین است و در هنگام کار، گشتاور ممکن است یک نیروی چرخشی به واحد وارد کند.

شما باید طبق توصیه های سازنده برای نصب ایمن وسایل تطبیقی ​​ایجاد کنید. اغلب باید یک صفحه فلزی خاص ساخته شود یا باید مهاربندی چوبی در دیوار بالای سربرگ نصب شود. چنین اقامتی‌ها چیز مهمی نیستند، مگر اینکه برنامه‌ریزی نکرده باشید و زمان و مواد از بالای جدول شما خارج شود.

قدرت موجود؟ شما می توانید شرط کنید که قسمت تغذیه ولتاژ خط پروژه طبق دستورالعمل شما و به موقع و همزمان با فاز نصب شما انجام شود وگرنه منجر به تغییر دستور و شارژ احتمالی می شود.

صفحات فشاری سوئیچ قانون Knowing Act در کجا مورد نیاز است؟ اپراتورهای درب کم انرژی باید با یک عمل آگاهانه فعال شوند و در حالت تمام اتوماتیک کار نکنند.

آیا با دستگاه های قفل کننده یا کارت خوان ها یکپارچه می شوید؟ آیا مشتری مایل است درب ها در زمان های خاصی کار نکنند؟ به یاد داشته باشید که حتی اگر یک اپراتور درب کم انرژی روی در وجود داشته باشد، باز هم می توان از آن به عنوان یک درب معمولی استفاده کرد.

مکان درب و محرک ها را در نقشه های ساختمان بررسی کنید

بررسی کنید سیم کشی مناسب مشخص شده باشد یا سیم صحیح نصب شده باشد.

به وضوح مشخص کنید که ولتاژ خط از دیواره جدا می شود، مداری که در آن قرار دارد و محل قطع کننده مدار که آن را کنترل می کند.

داشتن یک قطع کننده اختصاصی بسیار مطلوب است و شما یک “قفل” در مداری دارید که بر روی آن کنترل دارید. شما نمی خواهید در حین نصب با سیم کشی زنده کار کنید. در این مورد به من اعتماد کنید

آیا کنترل دسترسی وجود دارد؟

آیا احتمال بروز مشکلات با سوء استفاده احتمالی از تجهیزات وجود دارد، در برخی موارد سیستم اپراتور درب به اسباب بازی زندانیان تبدیل می شود.

در جایی که پروژه شامل دهلیزها می شود، تعیین کنید که آیا توالی مورد نیاز است یا اینکه آیا قفل های الکتریکی به هم متصل خواهند شد. همچنین بررسی کنید که ابعاد دهلیز مطابق با الزامات ADA باشد. قرار دادن اپراتور درب، هشتی را در دهلیز بزرگ نمی کند، بلکه مشکلات کد جدیدی را ایجاد می کند و این کار شماست که این موارد را پیش بینی کنید و به مشتری توصیه کنید.

در برخی موارد، اپراتور درب اتوماتیک و لوازم جانبی از طریق کانال های توزیع خود توزیع می شود. این غیرعادی نیست. صنعت مخابرات و صنعت شبکه های کامپیوتری کانال های توزیع خاص خود را دارند. اما این در حال تغییر است زیرا دلایل زیادی برای استفاده از درب های خودکار وجود دارد:

مطابقت کدچندین نوع درب اتوماتیک و اپراتور تحت پوشش ANSI A156.10 قرار دارند.

درب های اتوماتیک کشویی: درب های اتوماتیک کشویی در پیکربندی های کشویی تک کشویی، دو قسمتی و کشویی تلسکوپی موجود هستند.

 به عنوان یک قاعده، اینها به عنوان بسته های کامل ارائه می شوند و اپراتورها اقلام مقاوم سازی نیستند، اگرچه آنها مانند همه سیستم های مکانیکی ممکن است نیاز به بازرسی، سرویس و تنظیم داشته باشند.

درب های کشویی معمولاً عبارتند از: اپراتور، هدر، مسیر، چرخ های حامل، پانل(های) درب کشویی، پانل(های جانبی)، گیره ها، قفل و سیستم فعال سازی/ایمنی.

درب‌های چرخشی خودکار: اپراتور درب‌های چرخان تمام‌قدر خودکار را می‌توان به صورت بسته‌های کامل یا به سادگی به عنوان اپراتور با هدر و بازوی درایو عرضه کرد.

محصولات درب چرخشی برای کاربردهای خروجی تک، جفت یا دوتایی طراحی شده اند.

هنگامی که به عنوان یک بسته کامل عرضه می شود، به طور کلی شامل: اپراتور، هدر، پانل(های) درب، گیره ها، محافظ  [در صورت وجود]، قفل، ریل های راهنما و فعال سازی / سیستم ایمنی است.

هنگام مقاوم سازی پانل های درب موجود، یک اپراتور با هدر و بازوی محرک – همراه با یک سیستم فعال سازی و ایمنی مناسب عرضه می شود. ممکن است ریل های راهنما برای محافظت از ناحیه چرخش پانل در مورد نیاز باشد، مگر اینکه درها در برابر یک مانع محافظ طبیعی مانند دیوار تاب بخورند.

درب های اتوماتیک تاشو : درب های اتوماتیک تاشو به صورت بسته بندی کامل ارائه می شوند و اپراتورها اقلام مقاوم سازی نیستند. بسته های درب تاشو اتوماتیک شامل: اپراتور، هدر، سخت افزار محوری، پانل درب، ریل های راهنما، قفل و سیستم فعال سازی / ایمنی می باشد. آنها در پیکربندی های تک تاشو یا دو برابری ارائه می شوند.

دو نوع دیگر از درب‌های اتوماتیک در استانداردهای مختلف (که توسط ANSI A156.10 پوشش داده نمی‌شوند): درب‌های نوسانی کم‌مصرف و درب‌های گردان.

درب‌های نوسانی کم‌انرژی: اپراتور درب‌های نوسانی کم‌انرژی خودکار برای کاربردهایی طراحی شده‌اند که نیاز به انطباق با ADA یا راحتی کاربر دارند. آنها در پیکربندی های خروجی تک، جفت یا دوگانه موجود هستند. این نوع اپراتور معمولا با فشار پلیت ها فعال می شود. این واحد شامل هدر، اپراتور و بازوی درایو است.

درب های گردان: درب های گردان اتوماتیک و دستی به صورت پکیج کامل تولید می شوند. به طور کلی در طرح های چهار بال، سه بال و دو بال عرضه می شوند. درهای چهار بال و سه بال با قطر بزرگتر نیز می توانند نمایشگرهای مرکزی را ارائه دهند. 

درهای دو بال معمولاً دارای نمایشگرهای محیطی هستند که در هنگام بسته شدن و قفل شدن درب به عنوان سپر شبانه یکپارچه عمل می کنند. درب‌های گردان بسته به اندازه و طراحی می‌توانند محور یا محیطی باشند.

 به عنوان یک قاعده، درب های اتوماتیک دستی و قطر کوچکتر دارای سیستم محرک محور مرکزی هستند. درب های اتوماتیک با قطر بزرگتر دارای سیستم محرک محیطی هستند. درهای با قطر کوچکتر معمولاً در یک نسخه امنیتی برای دسترسی کنترل شده ارائه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.