sayebandoor logo

آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای(installation of automatic glass door)عبارت است از درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل عملکرد ساده در باز کردن درب جزو پرمصرف ترین انواع درب اتوماتیک محسوب می شود و در حالت استاندارد میتواند حدود 2 متر از عرض دهانه درب را به عنوان بازشو در اختیار مصرف کننده قرار دهد و در انواع حالتهای زیر ارائه میگردد .

دربهای اتوماتیک تک لت شیشه ای

دربهای تک لت که برای محلهایی که عرض دهانه آنها از اندازه استاندارد کمتر می باشد مناسب هستند در این دربها یک لنگه متحرک به صورت کشویی روی لنگه ثابت حرکت میکند و یا میتواند بدون داشتن لنگه ثابت این عمل انجام شود .

دربهای اتوماتیک دو لت شیشه ای

دربهای دو لت در این دربها عموما دهانه به 4 قسمت تقسیم میشود که دو لت بصورت ثابت و دو لت دیگر بصورت متحرک در نظر گرفته می شود به ترتیبی که لتهای متحرک در جهت خلاف یکدیگر به سمت لتهای ثابت حرکت میکنند . دربهای 4 لت که راه حل مناسبی برای دستیابی به حداکثر عرض بازشو در مکانیزم کشویی است .

در این دربها بجای 2 لنگه متحرک 4 لنگه متحرک وجود دارد و دو لنگه ثابت که لتهای متحرک به صورت تلسکوپی دو به دو به سمت لتهای ثابت در خلاف جهت هم حرکت می کنند البته این سیستم از درب اتوماتیک شیشه ای میتواند به صورت 3لت و یا 4 لت که فقط در یک جهت حرکت میکند ارائه شود.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

در این قسمت به نکات و مواردی که باید در نصب مورد توجه قرار گیرد بپردازیم تعیین نوع درب اتوماتیک شیشه ای با رجوع به مطالب فوق که مشتری گزینه مناسب را با توجه به پروژه انتخاب می کند در این مرحله بعد از انتخاب نوع درب به عنوان مثال درب اتوماتیک شیشه ای دو لت متحرک به دو طرف که برای نصب مکانیزم و مکانیک این نوع درب به روش زیر عمل میکنیم.

در ابتدا باید برای زیر اپراتور سازه نصب شود که این سازه قوطی 40*80 میباشدالبته باید دقت کنیم که این سازه باید یک سانتی متر از ارتفاع لت ثابت بالاتر باشد پس از نصب و محکم کردن قوطی نوبت نصب لتهای ثابت است به این ترتیب که باید اول یوهای مربوط به لت را روی دیوار و سقف قوطی و کف در راستای هم نصب کنیم .

سپس لتهای ثابت را درون یوها بصورت کشویی نصب میکنیم اکنون باید مرکز اپراتور را روی قوطی از قبل نصب شده نصب کنیم اپراتور را با پیچ خودکار روی سازه فلزی نصب میکنیم سپس لتهای متحرک را باید روی ریل اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای نصب میکنیم و توسط پیچهای موجود برروی غلطکها و هنگرها لتهای متحرک را ریگلاژ کرده و تنظیم می کنیم.

سیم بندی و تنظیمات الکترونیکی در نصب درب اتوماتیک شیشه ای

پس از تنظیمات مکانیکی نوبت سیم بندی و تنظیمات الکترونیکی است .

چشمیها رار روی بدنه کاور نصب میکنیم سیمهای آن را در مدارمیبندیم اکثر چشمی ها دارای 4 سیم برای اتصال به مدار کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای است که دو سیم جهت تغذیه برق 24 ولت و دو سیم دیگر برای انتقال فرمان از چشمی به مدار میباشد که سیمهای برق را در کانکتور برق مدار اتصال می دهیم و سیمهای فرمان را یکی به کانکتور com  و بعدی به کانکتور سنسور .

تنظیم کردن پارامترهای سرعت موتوردر نصب درب اتوماتیک شیشه ای

الان نوبت تنظیم کردن پارامترهای سرعت موتور درب اتوماتیک شیشه ای است که معمولا توسط پتانسیومترهای موجود بر روی مدار درب اتوماتیک یا همان کنترل باکس نصب است قابل تنظیم خواهد بود گزینه های موجود بر روی مدار عبارت است از سرعت باز شدن و سرعت بسته شدن و زمان باز ماندن درب و قدرت موتور که با چرخاندن پتانسیومتر به سمت راست باعث افزایش و با چرخاندن آن به سمت چپ باعث کم شدن گزینه ها میشود . اکنون درب اتوماتیک آماده بهره برداری است .

جهت انجام تمامی پروژه های درب اتوماتیک و کرکره برقی و … با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخ گویی و مشاوره به شما مشتریان محترم هستند.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.