sayebandoor logo

درب اتوماتیک کرکره ای چیست؟

درب اتوماتیک کرکره ای(Automatic shutters) دستگاه هایی هستند که از تیغه ساخته شده اند (می توانند از جنس PVC ، چوب یا آلومینیوم باشند) و به گونه ای طراحی شده اند که بر روی محوری بنام طبل بچرخند. این طبل در جعبه ای قرار دارد که برای محافظت از آن و کمک به حفظ جنبه زیبایی شناسی یک اتاق طراحی شده است.

 درب کرکره اتوماتیک بطور قابل توجهی زندگی را آسان تر می کند ، اما در تأمین امنیت خانه نیز نقش مهمی دارد.

تنظیمات درب اتوماتیک کرکره ای

تنظیمات درب اتوماتیک کرکره ای شامل مواردی زیر می باشد:

مدار رسیور ریموت درب اتوماتیک کرکره ای

مدار رسیور ریموت درب اتوماتیک کرکره ای کنترل حرکت کرکره را تسط ریموت امکان پذیر می کند بنابراین باید دارای یکسری کانکتور برای نصب سیم باشد با توجه به سیمهایی که در مدار درب اتوماتیک نصب میشود شرکتهای سازنده اقدام به ساخت نمونه های متفاوتی کرده اند.

مداررسیور ریموت 4 کانال دارای 5 ترمینال جهت بستن سیمهای موتور می باشد دو ترمینال مربوط به برق وروی است و سه ترمینال دیگر برای بستن سیمهای موتور که یکی برای بستن سیم مشترک و یکی برای بستن سیم حرکت به بالا و آخرین ترمینال برای سیم حرکت به پایین .

روش لرن کردن ریموت درب اتوماتیک کرکره ای

اکنون به تنظیمات دستگاه میپردازیم که در اولین مرحله ریموتها را باید با دستگاه لرن کنیم روش لرن کردن ریموت به این ترتیب است که ابتدا دمه لرن روی مدار رسیور ریموت را برای لحظه ای فشار داده و رها میکنیم سپس دکمه ای از ریموت را که میخواهیم با آن کار کنیم فشار داده و برای 2 ثانیه نگه میداریم الان ریموت کد گرفته و میتوانیم با آن کارکنیم .

پس از اینکه ریموت را با دستگاه رسیور ریموت کد دادیم باید جهت کاکرد صحیح درب اتوماتیک کرکره ای به مدار آن تایم بدهیم که آن به این ترتیب است اول باید مطمئن باشیم که کرکره در انتهای کورس پایین خود قرار دارد و سیمهای موتور در جهت بالا و پایین به طور صحیح در جای خود قرار دارد سپس دکمه تایم روی مدار رسیور ریموت را برای لحظه ای فشار داده و رها میکنیم.

پس از آن دکمه A ریموت را فشار میدهیم کرکره شروع به حرکت در جهت بالا میکند پس از آنکه کرکره به انتهای کورس خود در بالا رسید دوباره دکمه A ریموت را فشار می دهیم در این لحظه است که کرکره تایم خود را گرفته و آماده کار است . البته اگر بخواهیم ریموت های لرن شده روی مدار را  پاک کنیم و یا ریست کنیم باید دکمه لرن روی مدار رسیور ریموت را برای مدت حدود 20 ثانیه فشار داده و نگه داریم که پس از روشن شدن چراغ روی مدار به صورت ثابت تمامیریموتهای لرن شده پاک میگردد.

مدارهای درب اتوماتیک کرکره ای

البته اینها همه روش تنظیمات مدار کرکره معمولی بود اما بعضی از مدارهای درب اتوماتیک کرکره ای به صورت فول کانال می باشند یعنی امکانات دیگری در آن وجود دارد از جمله کانکتوری جهت نصب فلاشر و مدار چشمی فتوسل و همچنین دیپ سوییچ هایی برای نصب اتوکلوز و یا برای تغییر جهت حرکت موتور که مدار فلاشر و چشمی فوتوسل قبلا توضیح داده شده ولی اتوکلوز را بررسی میکنیم .

گفته شد که دیپ سوییچی برای اتوکلوز در مدار وجود دارد وقتی دیپ مربوطه را از حالت خاموش به حالت روشن تغییر دهیم عملکرد مدار به این صورت خواهد بود که پس از بالا رفتن کرکره بعد از مدت یک دقیقه کرکره به صورت اتوماتیک به سمت پایین حرکت کرده و بسته می شود  که این زمان تنظیم شده کارخانه ای است و به صورت اپراتوری قابل تغییر نمی باشد .

مزایای کرکره های اتوماتیک

مزایای کرکره های اتوماتیک بی شماری است و تا حد زیادی به گزینه های نصب شده بستگی دارد:

  • سهولت استفاده و جابجایی ،
  • اختیار در جلو ، امنیت بیشتر در مقابل سارق ها و
  • صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی اگر آن را با سیستم متصل کنید.
  • تشخیص نور یا سیستم اتوماسیون خانگی با برنامه نویسی شخصی.

با رونق زیاد در اتوماسیون منزل ، تجهیز خانه شما به کرکره های اتوماتیک دیگر از تجملات نیست. کرکره های غلتکی اتوماتیک برای همه بودجه ها با گزینه های کم و بیش وجود دارد.

توضیحاتی که برای نصب و تنظیمات درب اتوماتیک کرکره ای لازم به ذکر بود بیان کردیم.

جهت اطلاعات بیشتر و انجام تمام پروژه های درب اتوماتیک و کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.