sayebandoor logo

درب اتوماتیک شیشه ای سسامو

درب اتوماتیک شیشه ای سسامو(Sesame glass automatic door)،در این مبحث به بررسی و نصب و راه اندازی سیستمهای اتوماتیک دربهای کشویی سسامو و راهنمای سیم کشی آن میپردازیم .

از آنجایی که از سیستم دربهای اتوماتیک استفاده زیادی می شود شرکت سسامو توصیه میکند که دستورالعمل نصب و استفاده از درب اتوماتیک سسامو را که در این مقاله توضیح داده شده است با دقت مطالعه و استفاده نمایید این سیستم اتوماتیک باید توسط تکنسین های حرفه ای ینی کسانی که این دفترچه برایشان در نظر گرفته شده است نصب شود .

نصب و راه اندازی نا مناسب میتواند هم برای درب اتوماتیک و هم برای افرادی که آن را نصب میکنند یک خطر محسوب شود قبل از شروع نصب و راه اندازی درب اوماتیک باید اطمینان حاصل کنید که تمامی لوازم و تجهیزات درون پک وجود دارد و دست نخورده است . کارخانه تولید کننده سیستمهای درب اتوماتیک در برابر عدم رعایت مسائل فنی و ایمنی مسئول نمیباشد.

مشخصات فنی درب اتوماتیک شیشه ای سسامو

مشخصات فنی دستگاه از این قرار است منبع تغذیه ورودی دارای ولتاژ 220 ولت 50 هرتز توان نامی

سیستم اتوماتیک شیشه ای کشویی 150 تا 180 وات منبع تغذیه تجهیزات جانبی 15 ولت 12 وات DC دارای باطری 24 ولت 1.3 آمپر سرعت باز شدن 70 تا 140 سانتی متربر ثانیه ظرفیت کششی دربهای دستگاه 100 تا 160 کیلوگرم در مدلهای مختلف . دمای کارکرد دستگاه منفی 10 تا مثیت 55 درجه سانتی گراد وزن دستگاه 11 کیلو بر هر متر میباشد .حفاظت در برابر رطوبت IP20 .

اجزای سازنده درب اتوماتیک شیشه ای سسامو

شرح اجزای سازنده درب اتوماتیک شیشه ای سسامو : محفظه آلومینیوم اکسترود شده . ریل لغزنده آلومینیوم اکسترود شده . لاستیک ضد لرزش برای ریل لغزنده . کاور آلومینیومی . مدار کنترل باکس . موتور و گیربکس دارای انکودر . تکیه گاه تسمه و هرزگرد . ماژول باطری اضطراری . لیمیت سوییچ لت . هنگر قابل تنظیم باچرخ و غلطک . متعلقات تسمه و تسمه کششی دندانه دار .

لطفا با دقت وزن لتها را بررسی کنید تا مطنئن شوید وزن آنها در محدوده حداکثر ظرفیت سیستم درب اتوماتیک میباشد در صورت عدم اطمینان فرایند نصب و راه اندازی را ادامه ندهید .

اگر نصب با وزن لت در خارج از محدوده ظرفیت انجام شود تعمیر و دوره های چک کردن درب اتوماتیک برای ارزیابی سایش قطعات باید پی در پی صورت گیرد و همچنین اصطحلاک دیگر قطعات مکانیکی نیز افزایش میابد . نصب و راه اندازی نادرست میتواند مانع عملکرد صحیح سیستم درب اتوماتیک شود و سیستم را در معرض خطر قرار دهد . پیچهای شل هنگرها میتوانند باعث شود قطعات جدا شده و باعث سقوط لتها گردد.

سیم کشی مدار کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای سسامو

چشمیهای مادون قرمزسیم قهوه ای و قرمز به ترمینال 14 و 15 سیمهای مشکی و قهوه ای به ترمینال 11 و 13 برق تغذیه چشمیها به ترمینال 6 و 7 سیمهای رله فرمان چشمی 1 به ترمینال 1 و 2 و چشم 2 به ترمینل 2 و 5 در صورتی که از چشمیهای مادون دار استفاده میکنید.

یک سیم از دو چشمی را به هم وصل کرده و سیم دیگر چشم 1 را به ترمینال 16 و چشم2 را به ترمینال 18 متصل میکنیم سیمهای کلید دستی و اکسس سیم منفی به ترمینال 21 مدار کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای مثبت و com به 22 و nc به 23 وصل میشود . سیمهای قفل مکانیکی به ترمینالهای 27 و 28 .

سیم مشترک کلید تعیین وضعیت را به ترمینال 30 مدار و سیم data به ترمینال 31 و سیم pwf به 32 و سیم rst به ترمینال 33 وصل میشود .

اکنون پس ازنصب سیم کشی تجهیزات در اتوماتیک شیشه ای نوبت برنامه ریزی مدار کنترل باکس میباشد .

این فرایند به پردازنده کنترل اجازه می هد که اطلاعات عملکردهای لازم مانند ابعاد باز شو درگاه وزن لتها و جهت بازشو را بدست آورد .

قبل از انجام فرایند باید مطمئن شوید که هیچ مانع اصطحکاکی در ریل لتها وجود ندارد با دقت تمام قطعا ت مکانیکی سیستم درب اتوماتیک که با مکانیزم ریل در تعامل است چک کنید.

فرایند برنامه پذیری درب اتوماتیک شیشه ای سسامو

برای فرایند برنامه پذیری ابتدا کلیدهای + و – روی صفحه نمایش را فشار دهید تا کد lp  نمایش داده شود سپس enter  را فشار دهید صفحه نمایش کد – را نمایش خواهد داد کلید enter را فشار داده حدود5 ثانیه نگه دارید تا سگمنتها شروع به چرخش کند زمانی که st بر روی پردازنده مشخص شد حدود 10 ثانیه صیر کنید تا لتها کاملا بسته شوند فرایندهای فعال سازی و سیستم اتوماتیک به منظور اندازه گیری پارامترهای تعدادی باز و بسته شدن را انجام میدهد.

اگر به درستی به پایان برسد در پایان فرایند لتها به طور کامل بسته خواهد شد اگر درلحظه توقف نهایی لتها بطور کامل بسته نشدند مجدد فرایند lp  را از مرحله 1 تکرار می کنیم . تنظیمات پارامترها

پس ازکانل کردن فرایند lp و ls مدار درب اتوماتیک آماده است تا با پارامترهای پیشفرض و یا با آخرین تنظیمات که توسط تکنسینهای نصب انجام شده عمل کند . میتوانید با استفاده از کلیدهای پردازنده و صفحه نمایش تنظیمات را تغییر دهید . همیشه ممکن است همه مقادیر پردازنده را از طریق ریست کردن به روش زیر به تنظیمات پیش فرض باز گردانید .

کلید – و + را فشاردهید تا کد sd نمایش داده شود ent را فشار دهید مقدار – نشان داده میشود ent  را دوباره فشار دهید و 5 ثانیه نگه دارید سگمنت شروع به چرخش میکند و سپس پیغا مe6 ظاهر میشود پارامترهای مدار درب اتومات به حالت کارخانه برمیگردد .

داده های lp و ls را تکرار کنید تا داده های مورد نیاز برای عملکرد درب بدست آید . برای تغییر مقادیر تنظیمات مانند زیر عمل می کنیم .

کلید – و + را فشار دهید تا عدد پارامتر تغییر کند 01 سرعت باز شدن 02 سرعت بسته شدن و غیره ent  را فشار دهید مقادیر کنونی نشان داده می شود .

مقدار مورد نظر را از طریق – و + انتخاب کنید و سپس ent را فشار دهید تا مقدار انتخاب شده را بپذیرد مقدار توسط مدار ذخیره خواهد شد . esc را فشار دهید تا فرایند به پایان برسد  اگرهیچ کدام از کلیدها تا 10 ثانیه در طول تنظیمات زده نشود از فرایند خارج شده و به حالت نرمالش برمیگردد . در ادامه بقیه پارامترها را بررسی میکنیم .

01 سرعت باز شدن که از عدد 20 تا 70 تغییر میکند . 02 سرعت بسته شدن عدد این گزینه از 10 تا 40 میباشد .

03 زمان توقف که همان زمان توقف در لحظه باز شدن است . 04 باز شدن ضد ضربه یا حرکت آهسته 05 حرکت آهسته در بسته شدن که عدد های آن از 1 تا 9 قابل تغیر است .

06 درصد جزئی یا همان حالت زمستانی که از 30 تا 90 اعداد مورد تنظیم آن است .07 سرعت عملکرد آن یا همان عکس العمل در برابر اجرای فرمانها است . 08 شتاب درب اتوماتیک را از 5 تا 30 تنظیم میکند .

09 مربوط به پارامتر افت است که 5 تا 20 ثانیه قابل تنظیم است . 10 فرایند اصلاح تنظیم مرحله 1 سانتی متر برای هر دو مقدار باز شدن برابر است با 1.2 بسته شدن . 11 محدودیت در باز شدن یعنی محدود کردن در ارتباط با حرکت لت 0 تا 50 % گام تنظیمات درب اتوماتیک  12 نیروی نگه داری درب بسته که از 0 تا 9این پارامتر تنظیم میشود .

13 نوع قفل الکتریکی را تعیین میکند که نرمال معکوس فشار قوی و یا غیر فعال باشد. 14 مطق قفل درب اتوماتیک با قفل الکتریکی با موتور که قفل در یکی از رادارها یا هردو رادار و غیره .

15 پیکربندی ورودی کمکی 1 با زیر منوی باز شوی اضطراری قفل داخلی مستر قفل داخلی پیرو حالت بازشو داروخانه تکرار فرمان شروع 2 نیمه اتوماتیک توقف در حرکت فرمان باز شدن جزئی 16 پیکر بندی ورودی کمکی 2 با زیر منوی باز شوی اضطراری قفل داخلی مستر قفل داخلی پیرو حالتبازو داروخانه تکرار فرمان شروع 2 نیمه اتوماتیک توقف در حرکت فرمان بازشدن جزئی .

پیکر بندی خروجی درب اتوماتیک شیشه ای سسامو

پیکربندی خروجی کمکی : استفاده نشده قفل داخلی وضعیت باز شدن درب وضعیت بسته شدن درب خطا زنگ . 19 انتخاب وزن لت با فراگیری خودکار یا هر لت 50 کیلو یا 50 تا 100 کیلو و یا بیشتر از 100 کیلو .

از گزینه 20 تا 31 کاربردی برای کاربر نمیباشد . 32 حالت اولیه وروی شامل فشار قوی و مونواستابل میباشد . 33 مدیریت باطری شامل باطری استفاده نمی شود باطری عملکرد طبیعی دارد باطری عملکرد ضروری دارد .

باطری با کنترل ظرفیت عملکرد ایمنی دارد . 34 مدیریت فتوسل شامل فتوسل استفاده نمی شود فتوسا از یک اشعه استفاده می کند . 35 باز شدن ایمن حرکت آهسته فعال یا غیر فعال .

37 حالت الاستیک که گزینه های وجود دارد یا وجود ندارد جزو آن است . برای اینکه مدار به درستی عمل کند گزینه 34 باید باید بر روی صفر تنظیم شود انتخاب مقادیر 1 و 2 مدیریت داخلی فتوسلها را فعال و فرایندهای تست ایمنی درباز و بسته شدن را غیر فعال می سازددر این روش در حالتی عمل خواهد کرد که با استاندارد مطابقت نخواخد داشت اگر34 بر روی مقادیر دیگری بجز 0 تنظیم گردد یک عمل ایمنی مهم ممکن است غیر فعال شده و حرکت اتوماتیک دربها ممکن است باعث آسیب جدی به افراد و اشیا شود .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس

02166695789

09129287034

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.