sayebandoor logo

نحوه تنظیم درب اتوماتیک

تنظیم  درب اتوماتیک هنری است که نیاز به دانش، صبر و توانایی بالا و پایین رفتن چندین بار از نردبان دارد، اما با این ویژگی ها و آچار، کلید شش گوش یا پیچ گوشتی مناسب، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

این مقاله در وهله اول در مورد درب های سطحی است، اما ایده های اینجا را می توان برای انواع دیگر درب ها نیز به کار برد. بیشتر تنظیمات با باز و بسته کردن شیرهای هیدرولیک انجام می شود. وقتی نوبت به چرخاندن پیچ‌هایی می‌رسد که این سوپاپ‌ها را کار می‌کنند، کمی راه زیادی را پیش می‌برد.

چگونه می توانم بازو را سریعتر (یا کندتر) بچرخانم؟

چرخش پنج درجه ای می تواند سرعت بسته شدن را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش دهد.

نحوه تنظیم درب اتوماتیک

نحوه کار بستن درب اتوماتیک

درب بسته یک وسیله مکانیکی است که برای بسته شدن درب به آرامی اما به اندازه کافی محکم برای چفت شدن طراحی شده است. این کار را با استفاده از کشش فنر تعدیل شده توسط سیال هیدرولیک انجام می دهد.

 هنگامی که کاربر در را باز می کند، سیال هیدرولیک از یک مخزن به مخزن دیگر عبور می کند. همانطور که فنر دوباره در را فشار می دهد، سیال هیدرولیک از طریق یک سری دریچه که سرعت را کنترل می کند به مخزن قبلی باز می گردد.

تصویر بالا اثرات کنترل‌های تنظیم هیدرولیک رایج موجود در اکثر بسته‌کننده‌های درجه تجاری درب را نشان می‌دهد. کنترل سرعت چرخش و سرعت قفل کنترل سرعت بسته شدن در.

 بسیاری از بسته‌کننده‌ها دارای یک کنترل هیدرولیک برای بازرسی عقب هستند که چند اینچ آخر باز شدن در را کنترل می‌کند تا از برخورد درب به دیوار مجاور جلوگیری کند.

  • تنظیم سرعت چرخش سرعت بسته شدن درب را از باز بودن کامل تا حدود پنج درجه بسته شدن کنترل می کند.
  • تنظیم سرعت قفل سرعت بسته شدن درب را برای چند اینچ آخر کنترل می کند.
  • تنظیم برگشت چک میزان مقاومت در برابر باز کردن درب را از نقطه انتخاب شده کنترل می کند.

تصویر زیر انواع شیرهای کنترل هیدرولیک را نشان می دهد. اینها ممکن است در پیکربندی‌های زیادی قرار داشته باشند، اما معمولاً کنترل برگشتی را می‌بینید که تا حدودی دور از کنترل‌های سرعت قفل و سرعت چرخش قرار دارد.

همچنین بسته‌کننده‌های درب مجهز به دریچه اضافی برای عملکرد تاخیری وجود دارد. بسته‌کننده‌های تاخیری در را برای مدت طولانی‌تری باز نگه می‌دارند تا افراد دارای معلولیت زمان بیشتری برای عبور از درب داشته باشند.

محل قرارگیری شیر کنترل

به تنظیم کشش فنر در تصویر بالا توجه کنید. کشش بهار “اندازه” نزدیکتر را کنترل می کند. این اصطلاح گمراه کننده است زیرا در واقع هیچ ارتباطی با ابعاد فیزیکی نزدیکتر ندارد. 

این نوع اندازه با عرض یک در مشخص می شود. درزگیرهای “سایز” – یعنی درزگیرهایی که کشش فنر از پیش تعیین شده در کارخانه برای عرض درب خاص دارند – تنظیم کشش فنر ندارند. 

امروزه بسیاری از درب‌ها «بدون اندازه» هستند، که نشان می‌دهد می‌توانید کشش فنر را متناسب با اندازه درب تنظیم کنید.

استفاده از تنظیم کشش فنر برای حل مشکلات وسوسه انگیز است – به عنوان مثال، در شرایط فشار مثبت که جریان هوا مانع از بسته شدن مناسب در می شود. با این حال، هر چه فنر را سفت تر کنید، باز کردن درب سخت تر می شود. می توان کشش فنر را سفت کرد تا عده ای نتوانند در را باز کنند.

نحوه تنظیم درب اتوماتیک بسته

  1. یک نردبان به اندازه کافی بلند بیاورید تا بتوانید به راحتی از دومین یا سومین پله مرتفع به درب نزدیک شوید.
  2. از نردبان بالا بروید و نزدیکتر را بررسی کنید. اگر نمی‌توانید پیچ‌های تنظیم را ببینید، به احتمال زیاد هرچه نزدیک‌تر یک پوشش دارد. معمولاً روکش پلاستیکی است، اما می تواند فلزی نیز باشد. اگر هیچ بست نمی بینید که پوشش را روی آن نگه می دارد، به این معنی است که پوشش با کشش نگه داشته می شود. آن را بکشید. اگر بست‌ها را مشاهده کردید، معمولاً می‌توانید شل کنید، اما نمی‌توانید آن را جدا کنید، بست‌ها و پوشش سر می‌خورد.
  3. اگر متوجه شدید که روغن در روکش یا روغن روی بدنه نزدیکتر وجود دارد یا از بدنه نزدیکتر نشت می کند، همین حالا توقف کنید. شما نیاز به یک درب تمام اتوماتیک جدید دارید. با این حال، اگر نشتی نداشت، می توانید ادامه دهید.
  4. اکنون که درپوش را بسته اید، باید بتوانید پیچ ​​های تنظیم را ببینید. اگر خوش شانس باشید، روی بدنه نزدیک‌تر نشان داده می‌شوند که چه هستند، یا یک نمودار داخل جلد وجود دارد. اگر نه، ممکن است مجبور شوید کمی آزمایش کنید تا ببینید کدام کدام است.
  5. به یاد داشته باشید، وقتی نوبت به چرخاندن پیچ‌های تنظیم بسته‌کننده در می‌رسد، کمی جلوتر می‌رود. با بیش از 1/8 دور شروع کنید. پیچ تنظیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب را کندتر کند، در خلاف جهت عقربه های ساعت برای سرعت بخشیدن به آن، سپس از نردبان پایین آمده و اثر را مشاهده کنید.
  6. در را باز کنید و بسته شدن آن را تماشا کنید. اگر بار اول درست بسته شد، 10 بار دیگر آن را بررسی کنید. اگر هر بار به درستی بسته شود، کار شما تمام شده است. اگر نه، از نردبان برگردید و تنظیمات دیگری را انجام دهید، تا زمانی که نزدیکتر همان کاری را که می‌خواهید انجام دهد.
  7. وقتی 10 بار پشت سر هم به روشی که می خواهید ببندید، احتمالاً به این کار ادامه می دهد.
  8. در حالت ایده‌آل، یک درب بدون تاخیر بسته می‌شود و در را در هفت تا هشت ثانیه محکم می‌کند.

مشکلات و عیب یابی

  • اگر انتظار دارید یک درب نزدیکتر به طور مداوم در را ببندد، درب باید بتواند به درستی بسته شود. اگر مشکل لولا وجود دارد، درب تاب برداشته است، یا درب باید به سمت بالا حرکت کند تا بسته شود. یک درب بسته تر تنها برای حل مشکل تا آنجا پیش می رود. گاهی اوقات یک در باید قبل از بسته شدن و قفل شدن خودکار با یک درب، تعمیر شود.
  • در شرایط دهلیز، یک در بیرونی، یک فضای کوچک و سپس یک درب داخلی وجود دارد. هوای محبوس شده بین درب داخلی و خارجی می تواند عاملی برای بسته شدن درب باشد. ممکن است مجبور شوید هر دو نزدیک کننده را تنظیم کنید تا هر دو به درستی کار کنند. 
  • هر جا که فشار هوا عاملی باشد، از جمله موقعیت‌های فشار منفی یا مثبت، من توانسته‌ام با تنظیم آن‌ها روی سرعت چرخش آهسته و سرعت قفل تا حدودی سریع، درب‌ها را برای بسته شدن و محکم کردن درب به‌طور مداوم ببندم. به نظر می رسد که سرعت چرخش آهسته به هوا فرصتی می دهد تا از مسیر خارج شود و سرعت بالای چفت باعث می شود که در انتها یک ضربه بسیار خفیف به آن بدهد تا مطمئن شود که چفت می شود.
  • اگر درب را قبل از بسته شدن کامل بسته شدن متوقف کند، یا وقتی می‌خواهید به صورت دستی درب را ببندید، واقعاً به عقب برگردد، احتمالاً بازو به اشتباه روی شفت نصب شده است. دستورالعمل ها را از وب سایت سازنده درب بسته دانلود کنید و ببینید که آیا به درستی نصب شده است یا خیر.
  • اگر در حین حرکت در بازو صدا ایجاد می کند و بالا و پایین می پرد، بست هایی را که بازو را به سمت نزدیکتر، به سر و در بند انگشتی که دو قسمت بازو را در کنار هم نگه می دارد، محکم کنید.

منبع : https://laforceinc.com/blog/how-to-adjust-a-standard-door-closer-in-6-steps/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.